2019-02-15T15:05:22+03:00

Primele roade ale replicarii modelului de business al Bancii Transilvania in Republica Moldova, la Victoriabank

+10% numarul clientilor, +26% portofoliul de credite destinate persoanelor fizice si +30% carduri emise
Поделиться:
VictoriabankVictoriabank
Изменить размер текста:

Banca Transilvania si Victoriabank fac bilantul realizarilor Victoriabank, la un an de la intrarea BT in actionariatul acesteia si de la formarea parteneriatului strategic cu Banca Europeana pentru Reconstruc ie si Dezvoltare, destinat sustinerii antreprenorilor si economiei Republicii Moldova.

Anul 2018 a insemnat pentru Victoriabank, a treia cea mai mare banca din Moldova, atât o reconfigurare a businessului si a strategiei, cat si rezultate pozitive. Numarul clientilor este mai mare cu aproape 10%, ajungand la peste 620.000. Portofoliul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 26% si a ajuns la 844 milioane lei moldovenesti, însemnând aproximativ 211 milioane RON. De asemenea, Victoriabank a înregistrat avans privind cardurile: num rul cardurilor emise în 2018 comparativ cu 2017 a crescut cu 30% si a ajuns la aproximativ 310.000 de carduri în circulatie.

“Banca Transilvania, prin venirea la Victoriabank, a marcat inceputul unui noi capitol in dezvoltarea sistemului bancar si a mediului de afaceri din Republica Moldova. Implicarea BT a fost si este privita cu mare interes. In acest prim an in care facem echipa a fost pus in aplicare un plan de reorganizare a bancii, prin implementarea la Victoriabank a celor mai bune practici BT referitoare la clienti, produse si servicii, tehnologie i echipa, iar rezultatele nu au întarziat sa apara”, afirma Victor Turcan, Presedintele Consiliului de Administratie, Victoriabank.

“Prioritatile Bancii Transilvania la Victoriabank au fost pana acum asigurarea transparentei activitatii, sustinerea antreprenorilor si a persoanelor fizice, dezvoltarea canalelor alternative de banking, perfectionarea serviciilor i produselor, respectiv integrarea echipelor celor doua banci. Ne bucuram ca au aparut primele roade ale replicarii modelului de business BT la Victoriabank”, declara Bogdan Plesuvescu, Presedintele Comitetului de Directie, Victoriabank.

Transparentizarea activitatii Victoriabank:

Ca urmare a respectarii recomandarilor Bancii Nationale a Moldovei (BNM) privind transparentizarea structurii actionariatului Victoriabank, Comitetul Executiv BNM a ridicat regimul de supraveghere intensiva a Victoriabank la inceputul anului 2018.

Au fost reorganizate liniile de afaceri, respectiv au fost centralizate operatiunile si activitatile de creditare.

Victoriabank este prima banca din Republica Moldova care a lansat o platforma de prezentare si vanzare online a bunurilor aflate in posesia bancii, ca rezultat al procedurilor de executare silita. Suma totala a bunurilor cumparate prin intermediul acesteia s-a dublat în 2018, fa a de anul 2017.

Victoriabank a implementat o strategie de recuperare a creantelor, destinata scaderii volumului creditelor neperformante in portofoliu; acestea au scazut cu circa 10 mil. euro.

Pozitia financiara si prudentiala a Victoriabank s-a îmbunatatit semnificativ în 2018. Au fost implementate cu succes cerintele de reglementare conform Basel 3, a a cum au fost ele transpuse de catre Banca National a Moldovei, precum si cele de raportare financiar conform IFRS 9. Solvabilitatea Victoriabank este de peste 30%, iar acoperirea cu provizioane IFRS a creditelor neperformante este de 40%.

Sustinerea antreprenorilor prin replicarea unor produse BT: CPAG (Contul Primul An Gratuit), pachet de servicii gratuite destinate companiilor noi; ROFG (Rapid Ordinar Fara Garantii), produs destinat în special IMM-urilor, respectiv PSGB (Plafon de Scrisori de Garantii Bancare) pentru clientii care participa permanent la licitati. Peste 500 de antreprenori din Republica Moldova au beneficiat pâna acum de aceste produse.

Sustinerea populatiei prin produse, servicii si facilitati:

Victoriabank a dat startul, în august 2018, unei noi etape in dezvoltarea creditarii persoanelor fizice din Republica Moldova prin urmatoarele facilitati:

Relansarea creditului imobiliar si a creditului de consum negarantat, respectiv garantat.

Extinderea termenului de finantare pentru creditul de consum garantat, pân la 10 ani, iar pentru cel imobiliar, pân la 25 de ani, ceea ce inseamna rata lunara mult mai mica.

Acceptarea, pe langa salariu, i a altor forme de venituri pentru a obtine împrumuturi: dividende, venituri din activitati din strainatate etc.

Comision zero la acordarea de credite, comisionul de administrare lunara nu mai este procent din soldul creditului, iar comisionul de analiza a dosarului este achitat dupa aprobarea creditului.

Introducerea unor contracte cu standard ridicat privind protectia consumatorului.

Lansarea creditelor Prima Casa: Victoriabank a acordat, în perioada martie – decembrie 2018, peste 200 de astfel de împrumuturi.

Lansarea Cardului VB Lunch, care inlocuie te tichetele de masa clasice. Acesta are caracteristicile unui card bancar contactless. În perioada iulie – decembrie 2018 au fost contractate pentru a fi emise peste 9.000 de astfel de carduri de masa, cu care se poate plati in aproximativ 430 de locuri.

Servicii mai moderne datorita investi iilor in tehnologii

Lansarea noii versiuni a aplica iei de Mobile Banking, VictoriaMobile

Victoriabank a extins de la 2 la 14 numarul bancomatelor cu functia cash-in aflate in Chisinau, Balti si Cahul. Clientii persoane fizice si companii isi pot alimenta cardurile la ATM-urile Victoriabank cu lei moldovenesti, dolari sau euro.

Facilitati pentru clientii Grupului Financiar Banca Transilvania:

Comision unic si redus pentru transferul de bani de la Victoriabank la BT: 10 euro/tranzactie, indiferent de suma trimisa in lei, euro, franci elvetieni sau lire sterline.

Operatiuni în lei moldovenesti la 150 de agentii BT din Cluj-Napoca, Bucuresti, Iasi, Suceava, Botosani i Timisoara: schimb valutar la casa de schimb, retrageri i depuneri de bani.

Posibilitatea de achitare a platilor de leasing pentru BT Leasing Moldova prin Victoriabank – online sau în unitati.

2018 a insemnat integrarea Victoriabank în Grupul Financiar Banca Transilvania inclusiv din punctul de vedere al resurselor umane. Peste 300 de persoane au participat la cursuri si intalniri cu echipa BT, în Romania si Republica Moldova. In plus, cei 1.300 de angajati ai Victoriabank au acces la platforma de eLearning a Bancii Transilvania.

Banca Transilvania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare au peste 70% din capitalul social al Victoriabank.

Banca Transilvania & Victoriabank

Banca Transilvania

Banca Transilvania

Banca Transilvania este cel mai mare grup financiar din Romania, cu peste 3 milioane de clienti, aproximativ 10.000 de angajati, aproape 30.000 de actionari i peste 500 de sedii. BT este singurul brand bancar romanesc prezent în Brand Finance 500 Ranking 2018 si 2019, realizat de Brand Finance.

Victoriabank

Victoriabank

Victoriabank este în top trei cele mai mari banci din Republica Moldova, cu peste 620.000 de clienti, 100 de sedii i 1.300 de angaja i. Este prima institutie bancart comerciala infiintata in Republica Moldova, in anul 1989.

Contact presa BT: comunicare@btrl.ro Contact presa Victoriabank: pr@vb.md

Подпишитесь на новости: